Takuut ja huoltokäytännöt valmistajittain

Kaikilla Tekniset ketjussa myynnissä olevilla tuotteilla on valmistajan tai maahantuojan myöntämä takuu. Takuuaika vaihtelee tuotteesta riippuen 1-3 vuoden välillä. Tuotekohtaiset takuutiedot selviävät tuotetiedoista, valmistajan sivuilta tai takuukuitista. Takuun todentamiseksi on säilytettävä alkuperäinen kuitti tai sen kopio.

Jos tuotteessa on selvä takuunalainen virhe, suosittelemme ottamaan yhteyttä tuotteen valmistajan tai sen maahantuojan valtuuttamaan huoltooni.

Alta löytyy tietoja merkkikohtaisista huoltokäytännöistä.

Omistatko Euronics jatkoturvan ja valmistajan takuuaika on jo päättynyt.

Tällöin ota aina ensin yhteyttä 020 746 3900 tai kodinkoneet@takuuvakuutus.fi

Lista valmistajista


ACER / PACKARD BELL

Tekninen tuki/huoltokutsu, soita 09-876 3574. Avoinna 10-17. Ajurit ja päivitykset www.acer.fi

Tekninen tuki & takuuhuollot
Tuki palvelee ongelmissa, jotka liittyvät Acer -tietokoneen tai sen mukana tulleiden ohjelmien käyttöön seuraavin rajoituksin:

  • Ohjelmistotuki 6 kuukautta laitteen ostopäivästä
  • Laitteistotuki samanpituinen kuin laitetakuu

RMA-pyynnöt tulee hoitaa alla olevan linkin kautta:
www.acer-euro.com/acer-euro/index.htm

Laiteviat Acer - tietokoneissa:

Kun epäilet Acer -tietokoneeseen tulleen huoltoa vaativaa vikaa, voit olla yhteydessä Acerin asiakaspalveluun. Ennen yhteydenottoa, ota seuraavat tiedot esille, sillä tarvittavan tiedon saaminen yhdellä kertaa nopeuttaa huomattavasti asian selvittämistä:

  • viallisen laitteen malli ja sarjanumero
  • ostokuitti
  • mahdollisimman tarkka vikaseloste. Etenkin mahdolliset virheilmoitukset ovat tärkeitä ongelman ratkaisemisen kannalta.
  • omat yhteystietosi

Acer tuotteitta koskevia teknisiä kysymyksiä voi lähettää myös http://support.acer-euro.com/request/fi/index.html kautta.


AEG, Electrolux, Rosenlew, Volta, Zanussi

Takuuaika 2-vuotta. 

Puhelin kuluttajaneuvonta: 030 600 5200
Ma - Pe klo 9.00 - 16.00

Kiinteä puhelinverkko: 8,35 snt/puhelu + 3,2 snt/min
Matkaviestinverkosta: 19,2 snt/min

Jos tuotteesi on maksanut alle 100 euroa, ota yhteyttä suoraan myyjäliikkeeseen.


A-LINK

TAKUU JA TUOTETUKI:

  • asiakastuki 0600 41020 (2,67 € min + pvm) (ma-pe 8:30-15:30)
  • Kysymyksiä voi lähettää myös sähköpostilla tekninentuki@a-link.com
  • Takuuaika: 1 vuosi

A-LINK vastaa tuotteidensa takuusta. Takuuajan voit tarkastaa tuotteesta seuraavalla tavalla: tuotteen sarjanumeron ensimmäinen numero on valmistusvuosi (esim. 9=2009), takuu kestää valmistusvuodesta seuraavan vuoden loppuun (esim. 2010). Mikäli et ole varma tuotteen takuuajasta voit halutessasi laittaa kopion ostokuitista paketin mukaan.

Huollon vaste-aika on n. 3-5pvä (postinkulkupäivät).

  1. Pakkaa tuote huolellisesti (kuplapussi tai pahvilaatikko)
  2. Liitä mukaan täydelliset yhteystiedot:
    • nimi
    • sähköpostiosoite
    • osoite ja postinumero
    • kaupunki
    • maa
    • yhteyshenkilö
    • puhelinumero
    • tuoteen nimi:
    • sarjanumero:
    • vikakuvaus:
  3. Toimitusosoite:
    A-LINK takuuhuolto
    Kylävainiontie 20
    FIN-02760 ESPOO
    FINLAND
  4. Palauta tuote postilla
    Käytä maksutonta postin asiakaspalautusta, Postin A-LINK asiakaspalautusnumero 606926. A-LINK vastaa kuljetuskustannuksista asiakkaalle päin.


Anysee, Webee ja planet

tuotteilla on kahden vuoden takuu. Tukea saadaksesi ota yhteyttä Daimlerin tekniseen tukeen: support@daimler.fi, puh. (09) 5601 1234, tai www.daimler.fi, ongelman raitkaisemiseksi.

Jos palautettu laite laite todetaan testissä toimivaksi tai vika ei ole takuunalainen, Daimler veloittaa käsittelykulut 15 euroa alv.24%. 


APPLE

Apple iPhone puhelimet:

Yhteystiedot

Optima Service Oy
Hiomotie 30
00380 HELSINKI

Asiakaspalvelu ja huoltotiedustelut

puh. 0600 0 1060
(1,18€/min+pvm/mpm) avoinna arkisin kello 8-17

Sähköposti huolto@optimaservice.fi

Varaosatilaukset ja -tiedustelut sähköpostilla varaosat@optimaservice.fi

http://www.optimaservice.fi/

KAIKKI APPLE TUOTTEET:

Ota yhteyttä Apple-tukeen

Aloita tukipyyntösi verkossa, osoitteessa:

http://www.apple.com/fi/support/contact/


ASUS

Asus tuotteilla on yhden - kahden vuoden takuu, malleista riippuen. Tietokoneiden akun takuuaika on yksi (1) vuosi.
Huom! muistathan toimittaa mahdolliset salasanat laitteen mukana huoltoon.
Toimita huoltoon aina koko laite- Ei pelkkää AC-adapteria, akkua tai muuta osaa. Mikäli vika
vaikuttaa olevan virransyöttöön liittyvä niin toimita aina huoltoon myös laitteen virtalähde.

Asus asiakaspalvelu - Tuki Puh. +358-969379690

Avoinna: MA-PE klo 9:00 - 18:00

http://www.asus.com/newfi/support/

http://www.asus.fi/Static_WebPage/Support/

- mikäli ongelma ei puhelimessa ratkea, asiakas saa tapausnumeron - rma.asus.fi sivustolta asiakas käy täyttämässä noutokaavakkeen (tänne syötetään tuesta saatu tapausnumero)


Beko

Takuuaika 2-vuotta ostopäivästä.

Piketa Oy
Varaosat / huoltoneuvonta
Arkisin klo 9.00 - 17.00
puh. 03-2333 260


Benq

Näytöt: 3 vuoden on-site takuu vaihtolaitteella

Projektorit 3 vuoden takuu, ensimmäinen vuosi on-site vaihtolaitteella

2. ja 3. vuosi korjaamotakuu (pickup, repair and return)

Lamppu 12 kuukautta tai lampun tuntien mukaan

Oppilaitokset 3 vuoden takuu tai 2000 tuntia : ST mallit ( EI 613 JA 612ST )

DOA vikailmoitus tulee tehdä 14 vuorokauden kuluessa ostosta

Takuun ja teknisen tuen yhteystiedot:

Tekninen tuki: 09-8171 0191 ( 10:00 - 18:00 )

RMA Helpdesk: 09-8171 0188 ( 10:00 - 18:00)

MonitoriTV:t 2 vuoden on-site takuu vaihtolaitteella. Vikailmoitus sähköpostitse:

http://benq.fi/support/contact/index.cfm?region=50&query=3

Vialliset tuotteet, on-site takuulla:

Asiakas on puhelimitse yhteydessä BenQ:n tekniseen tukeen, jossa ongelma ja vika käydään läpi. Mikäli laite todetaan vialliseksi syntyy siitä RMA numero. Asiakas saa esitäytetyn ja maksetun palautuslomakkeen vialliselle tuotteelle jonka jälkeen hän on yhteydessä DHL:n ja sopii vaihtoajannkohdasta. DHL toimittaa korvaavan tuotteen asiakkaalta ja noutaa samalla viallisen laitteen

BenQ Confidential (dd/mm/yyyy) Ó2005, BenQ Corporation asiakkaallta.

Vaihtoehtoisesti vikailmoitus voidaan tehdä BenQ:n kotisivuilla osoitteessa:

http://benq.fi/support/contact/index.cfm?region=50&query=3

Vialliset tuotteet, ”pickup, repair and return” takuulla:

Asiakas on puhelimitse yhteydessä BenQ:n tekniseen tukeen, jossa ongelma ja vika käydään läpi. Mikäli laite todetaan vialliseksi syntyy siitä RMA numero. DHL noutaa viallisen tuotteen asiakkaan ilmoittamasta osoitteesta ja toimitaa tuotteen huoltokumppanille.

Tuote korjataan ja DHL palauttaa tuotteen asiakkaalle.

Vaihtoehtoisesti vikailmoitus voidaan tehdä

Näytöt: 3 vuoden on-site takuu vaihtolaitteella
Projektorit: 3 vuoden takuu, ensimmäinen vuosi on-site vaihtolaitteella
2. ja 3. vuosi korjaamotakuu (pickup, repair and return)
Lamppu:Lampun tuntien mukaan / 12 kk. (kumpi täyttyy ensin)

DOA: vikailmoitus tulee tehdä 14 vuorokauden kuluessa ostosta

Takuun ja teknisen tuen yhteystiedot:
Tekninen tuki: 09-8171 0191 ( 10:00 - 18:00 )
RMA Helpdesk: 09-8171 0188 ( 10:00 - 18:00)

Vialliset tuotteet, on-site takuulla:
Asiakas on puhelimitse yhteydessä BenQ:n tekniseen tukeen, jossa ongelma ja vika käydään läpi. Mikäli laite todetaan vialliseksi syyntyy siitä RMA numero. Asiakas saa esitäytetyn ja maksetun palautuslomakkeen vialliselle tuotteelle jonka jälkeen hän on yhteydessä DHL:n ja sopii vaihtoajannkohdasta. DHL toimittaa korvaavan tuotteen asiakkaalta ja noutaa samalla viallisen laitteen asiakkaallta.
Vaihtoehtoisesti vikailmoitus voidaan tehdä BenQ:n kotisivuilla osoitteessa: http://benq.fi/support/contact/index.cfm?region=50&query=3

Vialliset tuotteet, ”pickup, repair and return” takuulla:
Asiakas on puhelimitse yhteydessä BenQ:n tekniseen tukeen, jossa ongelma ja vika käydään läpi. Mikäli laite todetaan vialliseksi syyntyy siitä RMA numero. DHL noutaa viallisen tuotteen asiakkaan ilmoittamasta osoitteesta ja toimitaa tuotteen huoltokumppanille. Tuote korjataan ja DHL palauttaa tuotteen asiakkaalle.
Vaihtoehtoisesti vikailmoitus voidaan tehdä BenQ:n kotisivuilla osoitteessa: http://benq.fi/support/contact/index.cfm?region=50&query=3


BOSCH

Takuuaika 2-vuotta ostopäivästä. Lähimmän huoltoliikkeen ja käyttöohjeet löydät www.bosch-home.fi Maahantuojan huolto puh. 020 751 0700.

Soittajahinta on:
Kiinteästä verkosta 8,35 snt/puh + 7,02 snt/min
Matkapuhelimesta 8,35 snt/puh + 17,17 snt/min


BRAUN

Takuuaika 2-vuotta. Takuu ei kata kuluvia osia, kuten teriä ja akkuja.

Braun asiakaspalvelu 020377 877 avoinna 10-18.

(puhelun hinta 8,28 snt/puhelu + 23,1 snt/min soitettaessa gsm-puhelimella)
(Numerossa palvellaan Braunin henkilöhygieniaan ja kauneudenhoitoon liityvien laitteiden asioissa)


Braunin huoltopalvelusivut: http://service.braun.com


(Braun-merkillä myytävien kuume ja verenpainemittareiden huollon osalta katso:
http://www.kaz-europe.com/customer-care/repair-services/)

Procter&Gamble Finland Oy
Lars Sonkin kaari 10
02600 Espoo


BUFFALO

Loppuasiakkaan tulee olla aina yhteydessä ensin Buffalon asiakaspalveluun täyttämällä lomake:

http://www.buffalo-technology.com/en/support/support-portal/ tai puhelimella 0108 02812 (09:00 - 17:30) englanninkielellä.

Jos asiakaspalvelu toteaa tuotteessa takuunalaisen virheen he antavat luvan palauttaa tuotteen. Ensimmäisen vuoden aikana ostosta asiakaspalvelu lähettää PRF-lomakkeen (Product Return Form), millä loppuasiakas voi hakea korvaavan tuotteen tilalle jälleenmyyjältä neljän viikon sisällä PRF-lomakkeen hyväksymisestä.

Jos ostosta on kulunut aikaa enemmän kuin vuosi asiakaspalvelu ohjaa tiketin Buffalon RMA-osastolle, jotka antavat RMA-numeron.

Palautusprosessi riippuu tuotteesta ja niitä on kolmenlaisia:
Standard
Advanced
Terastation Advanced

Loppukäyttäjä saa tiedon RMA-numerosta ja palautusprosessista sähköpostilla. Tämän jälkeen hänellä on 30 päivää aikaa lähettää viallinen tuote Buffalolle.

Terastation Advanced takuu on voimassa Terastation tuotteiden kiintolevyille. Näissä tapauksissa DHL Express lähettää korvaavan kiintolevyn tilalle. Kiintolevyn toimitusaika on kaksi työpäivää RMA-numeron saamisesta. Korvaavan tuotteen saatuaan loppuasiakas lähettää viallisen kiintolevyn Buffalolle.

Advanced takuu on voimassa Linkstation tuotteiden kiintolevyille. Korvaava tuote lähetetään UPS:lla sen jälkeen kun loppuasiakas on lähettänyt kirjallisen vahvistuksen siitä, että jos hän ei palauta viallista levyä niin hän suostuu maksamaan Buffalolle tuotteen hinnan.

Standard takuu koskee kaikki muita tapauksia. Uusi korvaava tuote lähetetään Buffalolta loppuasiakkalle kun viallinen tuote on saapunut Buffalolle. Loppuasiakkaan tulee käyttää palautukseen UPS Standard palvelua.

Laajennettu takuu
Loppuasiakkaan tulee rekisteröidä takuulaajennus Buffalon www-sivuilla Lähettämällä tositteet ostosta, mitä takuulaajennus koskee.

Buffalon asiakaspalvelu tarkistaa rekisteröinnin, jos kaikki on kunnossa niin asiakaspalvelu vahvistaa takuulaajennuksen


BROTHER

Takuuaikana Brother edellyttää, että ensin ollaan yhteydessä Brother Finlandiin, jolloin määritellään miten ko. tapauksessa menetellään. Takuu korjauksen suorittaa Brother Finland tai valtuutettu piirihuolto.

Laitteen toimintaan, ajureihin, ohjelmistoon ja verkkoon liittyvät kysymykset. 09 875 92 288

HUOLTO PUHELINNUMEROT: Tekninen tuki 09-87592277, huolto 09-87592288

Huoltomme puhelinpalvelu on avoinna arkisin klo 09:00 - 17:30.
Sähköpostitse: tuki@brother.fi


CANDY

Valtuutetut Huoltoliikkeet: 

http://www.candy.fi/fileadmin/user_upload/250814_Valtuutetut_Huoltoliikkeet.pdf


D-LINK

Suomenkielinen puhelintuki nro 0600 – 1 555 7
Avoinna ark 9-21
HINTA 4.02€ / tukitapaus (takuutapaukset maksuttomia)

Takuuaika 2 vuotta.


CANON

HelpDesk (ma-pe klo 9.00-17.00) puhelin: 020 366 466
Puhelun hinta: 8,28 snt/puhelu + 11,99 snt/min

HelpDesk palvelee suomen ja ruotsin kielellä seuraavissa asioissa: Tekniset kysymykset,  Ajurit, Tuotekyselyt, Palautteet, CANON iMAGE GATEWAY -palveluun liittyvät kysymykset

Canonin kuluttajatuotteiden takuuaika on 12 kk. Projektoreiden takuuaika on 36 kk.


TOSHIBA

Takuu 1-3v

http://www.toshiba.fi/support/

Huolto numero 010 310 8100 (ark. klo 8-17)

Voit tehdä huoltokutsun myös täällä: http://www.infocare.fi/huoltoportaali/

tai sähköpostitse huolto(at)infocare.fi


EPSON

Tulostimet, monitoimilaitteet, skannerit; takuu 1 vuosi ostopäivästä.

Videotykit 1-3 vuotta mallista riippuen, varmista mallisi takuuaika Epson -tuesta.

TAKUUNALAISTEN TUOTTEIDEN HUOLTO TILATAAN AINA EPSON ASIAKASPALVELUN KAUTTA.

Takuuaikana tehdyt korjaukset tai tuotevaihdot eivät pidennä alkuperäistä takuuaikaa.

HUOM! JOS TAKUUNALAISTA VIKAA EI LÖYDY ON HUOLTOLIIKKEELLA OIKEUS LASKUTTAA ASIAKASTA VOIMASSA OLEVAN HINNASTON MUKAAN.

Takuukysymyksissä soita AINA ensin Epson-tukeen:

Suomenkielinen kaikkien tuotteiden tekninen tuki ja huolto:

P: 0201 552090 ma-pe klo 09.00-18.00

Soittaminen maksaa asiakkaalle lankapuhelimesta paikallisverkkomaksun (pvm) ja matkapuhelimesta matkapuhelinmaksun (mpm) verran.

Nopean vastauksen tekniseen ongelmaan saat myös sähköpostitse Level.One@epson.fi 


EURONICS JATKOTURVA

Omistatko Euronics jatkoturvan ja valmistajan takuuaika on jo päättynyt.

Tällöin ota aina ensin yhteyttä 020 746 3900 tai kodinkoneet@takuuvakuutus.fi

Voit täyttää vahinko ilmoituksen myös täällä: http://www.takuuvakuutus.fi/vahinkoilmoitus.html?

Puheluhinnat: Kiinteästä verkosta 8,35 snt/puh. + 7,02 snt/min | Matkapuhelimesta 8,35 snt/puh. + 17,17 snt/min


FESTIVO

Tekninen tuki ja huolto 03-553 8681 tai huolto@festivo.fi


FINNSAT

Finnsat kuluttajatuki on apunasi tarvittaessa

Puhelinnumero asiakaspalveluun: 0600–13444 ( numero on maksullinen 0,67 eur/min +pvm).

Palvelun aukioloaika on arkisin, maanantai-perjantai klo 8.00-18.00. Palvelukielenä ovat suomi, ruotsi ja englanti.

Kuluttajapalvelusta saa apua seuraaviin ongelmiin:
• digiboksien ja vastaanottolaitteiden ongelmat
• apua laitteiden perusasennukseenFinnsat kuluttajapalvelu on suunnattu Finnsat-tuotteisiin.


FUJITSU

Tukinumero: 0800-05979 arkisin 8-18.00

Tuki & Huolto:

Kuluttajatuotteet:
kotipc@ts.fujitsu.com

Yritystuotteet:
tuki@ts.fujitsu.com

Huoltokutsut:
huolto@ts.fujitsu.com


GARMIN

Takuuaika 2-vuotta ostopäivästä.

Useimmiten ongelmat johtuvat laitteen ohjelmistosta. Ohjelmisto- ja karttapäivitykset löytyvät osoitteesta http://www.garmin.com/fi/support

Huolto / Tekninen tuki: (klo. 09.00-17.00) (09) 693 797 58 


GoClever

GoClever tableteilla on 24kk takuu.

Voit olla yhteydessä maahantuojaan tai täyttää RMA lomakkeen alla olevan linkin kautta.

http://www.reliatec-systems.fi/v3/OPTICAL_SITE/rma_lomake.html

ReliaTec Oy
Pihkatie 4
00410 HELSINKI
puh.0400-441677
email:info@reliatec.com

GoPro

Ole aina yhteydessä ensin GoPro:n omaan tukeen gopro.com/support.



HANDAN JA LA-DIGITAL

Takuu Handan ja La Digital 2v

Huollon puhelinnumero on 0600 04515 (puhelun hinta 0,93 €/min + pvm/mpm).

Huollon palvelunumero on avoinna arkisin klo 9-11 ja klo 12-15.

Tuotetukisivusto: http://www.ladigital.fi/tuotetuki/

Tuotetuestamme voit ladata uusimpien ohjelmistoversioiden lisäksi tiedonsiirrossa käytettävät ohjelmistot, Windowsin USB-ajurit sekä digisovittimien käyttöohjeet.


HP

Ongelmatilanteissa ottakaa yhteyttä HP: n kuluttajatuotteiden tukinumeroon 09 81 710 005 (Ark. 8.30-18.00)

Myös huoltoon liittyvät asiat hoituvat ylläolevan palvelunumeron kautta.
Uusimmat ajurit ja päivitykset löydätte laitteenne sarjanumerolla osoitteesta www.hp.fi. 

Kaikki HP:n tukinumerot löytyvät osoitteesta: http://www8.hp.com/fi/fi/contact-hp/phone-assist.html .

Sivulla on myös listattuna mikä tuote kuuluu kuluttajatukeen, mikä yrityspuolen tukeen.


HUAWEI

Huawein tuotteilla on 2 taikka 3 vuoden takuu ostopäivästä alkaen.

Tuki- ja takuuasioissa voit olla yhteydessä Huawein tukinumeroon:
Huawei Hotline Finland
+358 9 2313 8998 Ma – Pe 9:00 – 18:00
Suomi/English
mobile.fi@huawei.com

Käyttäjät voivat olla yhteydessä myös suoraan Huawein valtuutettuihin huoltopisteisiin:
Mobylife
http://mobylife.com/

SCF Huolto
http://www.scfhuolto.fi/

Voit tutustua myös Huawein tukisivustoon verkossa: http://consumer.huawei.com/fi/support/


Jimm´s Gamer

Jos tuotteessasi ilmenee takuuaikana ongelmia tai vikoja, voit tehdä takuupalautuksen huoltoon. Kannattaa kuitenkin ennen takuupalautusta varmistaa, että tuote on asennettu ja kytketty oikein.

Seuraamalla seuraavia askeleita teet takuupalautuksesta helppoa:
1.Varmista, että takuuaikaa on vielä jäljellä tuotteessa ostokuitista
2. Tee ilmoitus takuupalautuksesta lomakkeella tästä

◦Anna tuotteen viasta mahdollisimman tarkka kuvaus sekä miten kyseinen ongelma ilmenee.

3.Saat sähköpostiin viestin, missä kerrotaan tarkemmat ohjeet takuupalautuksen suhteen.

Tai puhelimitse/sähköpostitse takuu- ja huoltotiedustelut:

 +358 29 70 70700

 asiakaspalvelu(at)jimms.fi


LACIE

LaCie myöntää tuotteilleen takuut tuoteryhmittäin seuraavasti:

1 vuosi: Lisäkortit, kaapelit, hubit

2 vuotta: Kaikki kuluttajatuotteet: Ulkoiset kiintolevyt, multimediatuotteet ja optiset asemat

Voit tehdä tukipyynnön osoitteessa https://www.lacie.com/fi/mystuff/login.htm?rtn=newticket


LENOVO

Kaikilla Lenovon kuluttajamalleilla on valmistajan puolesta kahden vuoden (24 kk) nouto-palautus takuu. Takuun voimassaolo alkaa tuotteen ostopäivästä.

Ongelmatilanteissa loppuasiakas ottaa yhteyttä Lenovon asiakaspalvelun numeroon 0800-94439.

Vaihtoehtoisesti tukipyynnön voi jättää support.lenovo.com /fi/fi -sivustolla sähköisellä lomakkeella.

Asiakkaan tulee valmistautua esittämään laitteen sarjanumero ja mallitiedot takuutietojen tarkistamiseksi Tuki saattaa myös pyytää asiakkaalta ostotositetta/ kuittikopiota takuun voimassaolon vahvistamiseksi.


LEXMARK

Mustesuihkutulostimet: Tulostimien RMA Vian ilmaantuessa loppukäyttäjän on aina ensin soittettava Lexmarkin mustesuihkujen tuotetukeen 09-693 79 270, joka toteaa tuotteen RMA-tuotteeksi. (Ostokuitti säilytettävä takuun todentamiseksi). Vian ilmaantuessa loppukäyttäjän on aina ensin soittettava Lexmarkin lasertulostimien tuotetukeen 0203 26226.


LG

Takuu 2-vuotta ostopäivästä. Tuotetuki ja huoltoneuvonta: 0800-05454 arkisin 9-18.


MIO

Tekninen tuki ja huoltoneuvonta 09-42417756.

Kartat, ohjelmistopäivitykset tms. http://service.mio.com/M0100/MainFrame.aspx


MOCCAMASTER

Huolto / Tekninen vika
Kun kyseessä on laitteen huoltaminen tai tekninen vika, tulee olla yhteydessä joko keskushuoltoomme Piketa Oy tai valtuutettuun huoltopisteeseemme.

Piketan yhteystiedot:

Sähköposti: piketa@piketa.fi
Puhelin: 03-2333275
Avoinna arkisin klo 9–17

Lähimmän huoltoliikkeen löydät täältä: http://www.moccamaster.com/fi/tuki-huolto/


MSI KANNETTAVIEN JA PÖYTÄKONEIDEN TUKI- JA TAKUUOHJE


Tekninen tuki
Teknisen tuotetuen puhelinnumero on 010 310 8136. Palvelukielet suomi ja englanti. Avoinna arkisin klo 8.00-17.00.

Takuukäytäntö
1. Tuotteille on voimassa kahden vuoden nouto + palautustakuu. Akuille ja mahdollisille oheistuotteille (hiiret, näppäimistöt) on voimassa vuoden takuu. Asiakas voi olla yhteydessä suoraan huoltopalveluntarjoajaan, joka on Suomessa Infocare. PUHELINNUMERO: 010 310 8100
2. Takuuaika alkaa ostohetkestä. Asiakkaan on kyettävä esittämään kuitti tai lasku ostosta takuuvaatimuksen liitteeksi.
3. Lisäksi MSI tarjoaa kolmen kuukauden takuun huollolle (vain huolletuille osille), mikäli normaalitakuu ei ole enää voimassa.
4. Mikäli tuotteessa on useita vikaantumiskertoja, MSI toimittaa asiakkaalle uuden vastaavan tuotteen, tai mikäli sellaista ei ole, hyvittää tuotteen hinnan seuraavissa tapauksissa:

Kolme huoltoa samasta syystä kahden vuoden takuuajan aikana
Tai neljä huoltoa eri syistä kahden vuoden takuuajan aikana.
Huoltokerroiksi ei lasketa käyttäjästä johtuvia, takuuajan ulkopuolisia tai vain päivityksiä sisältäviä huoltoja, eikä sellaisia kertoja, jolloin mitään vikaa ei löydy.

Huollossa olevan tuotteen tilannetta voi kysyä numerosta: 010 310 8100


NOKIA / MICROSOFT

http://www.microsoft.com/fi-fi/laitteet/tuki/

Mikäli toteat tuotteessa vikaa seitsemän päivän sisällä ostopäivästä, niin ota yhteys myyjäliikkeeseen.

Nokian huoltoliikkeet ja käyttöohjeet löydät http://www.microsoft.com/fi-fi/laitteet/tuki/

Nokian puhelimella on rajoitettu 2-vuoden takuu. Akulla takuuta on 6 kk ja muistikortilla 3 kk. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeesta.

Asiakastukivaihtoehdot: http://www.microsoft.com/fi-fi/laitteet/tuki/yhteystiedot/

linkin takaa löytyy IMEI numeron syöttämisen jälkeen mm. Chat ja puhelinnumero, auki arkisin 9-17 . Twitter ja Facebook.


NIKON

Takuu 1 vuosi.

Kuluttajatuki 020 7589570. (Normaali paikallispuhelun hinta)

Huoltoliike JAS-tekniikka Asiakaspalvelu 010 292 3000

Palvelupuhelin avoinna ma-pe 9.00-17.00

Puhelun hinta:
lankapuhelimesta 8,28 snt/puh + 5,95 snt/min
matkapuhelimesta 8,28 snt/puh + 17,04 snt/min

info(at)jastekniikka.fi

Tekninen tuki: https://nikoneurope-fi.custhelp.com/app/answers/list


NINTENDO

Takuu 1 vuosi. Kuluttajapalvelu 02-2841153 arkisin 8-16

http://www.nintendo.fi/tuotetuki/

Jos sinulla on asiaa huoltoon, ole hyvä ja ota yhteyttä
Oy Bergsala AB:n palvelukeskukseen:

020 163 0555 / service@bergsala.fi (arkisin klo 8-15)


OLYMPUS

Huollot hoidetaan noutopalveluna, joten sinun ei tarvitse erikseen lähettää tuotteita Olympuksen huoltoon.
Noudon voit tilata ottamalla yhteytt ä asiakaspalvelukeskukseemme sähköpostilla tai puhelimitse.

Asiakaspalvelukeskuksen yhteystiedot:

Puhelin: +800 6710 8300
Sähköposti: huolto@olympus.fi

Asiakaspalvelukeskuksen aukioloajat:

Ma-To 10.00–19.00
Pe 10.00–16.30

Tämän jälkeen DHL noutaa huollettavan tuotteen sinulta maksutta ja tuote palautuu myös maksutta antamaasi osoitteeseen.
Noutopalvelun ansiosta huoltoaika nopeutuu jopa puolella entisestä. Uusi huoltoaika on noin 2 viikkoa.

MUISTILISTA:

1) Soita Olympus-asiakaspalveluun +800 6710 8300 tai lähetä sähköpostia huolto@olympus.fi .
Valmistaudu antamaan tuotteen tiedot. Tuote/huolto kirjataan puhelun aikana Olympuksen huoltojärjestelmään.
Ilmoita nouto- ja palautusosoite, ja sovi noutoaika. DHL noutaa paketin sovittuna päivänä, mutta tarkkaa kellonaikaa ei voi ennalta sopia.

2) Paketoi Olympus-tuote huolellisesti valmiiksi. Liitä mukaan takuuhuolloissa tarvittavat kopiot ostokuitista tai takuukortista. DHL kuski tuo pakettiin tarvittavat osoitelaput mukanaan.

*00800-puhelut ovat maksuttomia.

http://www.olympus.fi/site/fi/c/cameras_support/index.html


PANASONIC

Takuu 1 vuosi. Asiakaspalvelu arkisin 9-18.00 030 6227509.

http://www.panasonic.com/fi/tuki.html

Asiakastuki puhelinnumero: +358 923195432

Puhelintuki on auki maanantaista perjantaihin 9-17.

Lähimmät huoltoliikkeet löydät täältä: http://www.panasonic.com/fi/tuki/huolto-liikeet.html


MIELE

Takuuaika 2-vuotta ostopäivästä.
Paikallisen huoltoliikkeen löydät www.miele.fi.

Maksuton kuluttajaneuvonta arkisin 8-16, p. 0800-177100.

Huoltotilaukset, huoltoneuvonta ja varaosat: 09-87597930.


PHILIPS

TV tukinumero on 09-88625040 ja se on avoinna ark 9-18

Numerosta saa tukea mm. seuraaviin kysymyksiin:

  • TV tuotetietoa
  • TV käyttöopastusta
  • TV ohjelmiston päivitystiedot
  • TV kotikorjauspalvelu
  • TV takuu kysymykset
  • TV DOA kysymykset
  • TV huoltoon liittyvät reklamaatiot

Tietoja tuotteista ja huoltoliikkeistä löydät www.philips.fi.


SAFEHOME

Tuki, asennusohjeet, firmware päivitykset www.safehome.dk

Takuu 24kk. Tuotteen rikkoutuessa ota yhteys myyjäliikkeeseen.


SAMSUNG

Samsungin asiakaspalvelu puh. 030 622 7515 palvelee arkisin klo 8:00 – 18:00. He pystyvät auttamaan kaikissa Samsung-tuotteita koskevissa asioissa. Käyttöohjeet, uusimmat päivitykset ja lähin huoltoliike löytyvät www.samsung.fi.


SIEMENS

Takuuaika 2-vuotta ostopäivästä. Lähimmän huoltoliikkeen ja käyttöohjeet löydät www.siemens-home.fi Maahantuojan huolto puh. 020 751 0700 tai sähköpostitse: huolto.suomi@bshg.com
Soittajahinta on:
Kiinteästä verkosta 8,35 snt/puh + 7,02 snt/min
Matkapuhelimesta 8,35 snt/puh + 17,17 snt/min


SONY

Takuuaika on 1 vuosi ostopäivästä, Bravia televisiolla 2 vuotta ostopäivästä.

Sonya koskevissa ongelmissa voitte olla yhteydessä asiakastukeen puh: 0969 379450, avoinna Ma - Pe 9.00 – 17.00

www.sony.fi/support sivuilta löydät vianmäärityksiä, ohjelmistopäivityksiä, käyttöohjeita ja huoltoyhteystiedot.

PlayStation tuotteet:

Sony PlayStation tuotteilla (konsolit ja tarvikkeet) on 12 kuukauden takuu. Takuu koskee vain Euroopasta ostettuja PAL järjestelmän laitteita.

http://eu.playstation.com

PlayStation tuotetuki puhelin: 09 424 50803
Email: support@fi.playstation.com
Auki arkisin klo 10-17

Sony matkapuhelimet

http://www.mobylife.com/fi/

Puh. 0600 0 1060
Mobylife Helsinki Oy
Hiomotie 30
00380 Helsinki


Telewell

Asiakastuen puhelinnumero on 0600 308060 (1,98€ min + pvm)

(Palveluajat ovat arkisin 8.00-21.00 ja lauantaisin 9.00-17.00)

Tekniset kysymykset: myynti@telewell.fi

https://telewell.fi/fi/huolto


TOM TOM

Uusimmat ohjelmisto-ja karttapäivitykset löytyvät www.tomtom.com.

Teknisissä ongelmissa auttaa Tom Tomin asiakastuki 09-88625003


TOPFIELD

Takuuaika 2-vuotta ostopäivästä.

Uusimmat ohjelmistopäivitykset ja käyttöohjeet löydät www.topfield.fi.

Topfield After Sales Service

Olemme avoinna arkisin 08:00-16:00

Asiakaspalvelu puh. 0600-15545 (0,99€/min + pvm tai mvm)


TP-LINK

Tuotteilla on 2-3v takuu. Tuki & takuu asioissa voit olla yhteydessä Englanniksi

support(at)tp-link.com

Puh: +86 755 26504400


ULTI-MAT

Ultimat pelituoleilla on 2v rajoitettu takuu.

http://www.ulti-mat.com/

Ulti-Mat Oy
0400 109209
sami.virtakoski(at)ulti-mat.com


UPO

Takuuaika 2-vuotta ostopäivästä.

kuluttajaneuvonta palvelee puhelimitse numerossa 09-503301.
Maanantaista torstaihin klo 9-16
Perjantaisin klo 9-15
tekninentuki@gorenjegroup.com (Tekninen tuki)


VIEWSONIC

Tuotetuki ja huoltoneuvonta:   010-3108104 (arkisin 08.00  - 17.00) tai  service_fi@viewsoniceurope.com


MICROSOFT / XBOX

Suomenkielinen puhelintuki palvelee numerossa: 0800 119 424 tai +358 9 693 794 15
Kuulovammaiset (TTY-laite): 0800 119 425
Puhelintuen aukioloajat: Arkisin: klo 10.00 – 18.00 La - Su: Suljettu
Suomenkielinen verkkotukipalvelu ja sähköpostituki:http://support.xbox.com/fi-fi/

Rajoitettu Takuu
TÄRKEÄÄ – LUE TÄMÄN RAJOITETUN TAKUUN SISÄLTÄMÄT OIKEUDET JA VELVOITTEET HUOLELLISESTI. ”Laitteisto” tarkoittaa Microsoftin®
laitteistotuotetta. ”Asiakas” tai ”Asiakkaan” tarkoittaa joko yksityishenkilöä tai yksittäistä juridista henkilöä). ”Ohjelmisto” tarkoittaa Microsoftin
toimittamaa, soveltuvan Laitteiston kanssa käytettäväksi tarkoitettua ohjelmistoa, ja siihen sisältyvät myös tuotteen mukana mahdollisesti
toimitetut asennusmediat (ja niiden kopiot), painetut aineistot ja kaikki verkkopohjaiset tai sähköiset asiakirjat tai Microsoftin hyväksymät,
ohjelmistoa koskevat päivitykset tai täydennykset.

A. TAKUUT.
1. Nimenomainen Takuu. Microsoft takaa tämän Rajoitetun Takuun ehtojen ja määräysten nojalla ja muiden mahdollisten nimenomaisten
takuiden (jos sellaisia on) sijasta, että normaalin käytön aikana, Asiakkaan kuitista tai muusta maksutositteesta ilmi käyvänä hankintapäivänä
ja i) seuraavien 90 päivän ajan (Ohjelmiston tapauksessa) ja ii) alla mainitun, soveltuvaa Laitteistoa koskevan ajan (josta tästä eteenpäin käytetään
nimitystä ”Takuuaika”) sekä Ohjelmisto että Laitteisto vastaavat olennaisilta osiltaan niiden mukana tulevissa Microsoftin tuotepakkauksessa ja
asiakirjoissa olevia tietoja. Takuu ei koske vikoja, jotka havaitaan Takuuajan jälkeen.


Takuuaika: Microsoftin tuote:

Yhdeksänkymmentä päivää Xbox 360:n lisätarvikkeet Windowsille; Microsoft LifeChat ZX-6000
(90) päivää

Kaksi (2) vuotta LifeCam VX-500; LifeCam VX-700; LifeCam VX-800; Microsoft Optical Mouse 200; Microsoft Wired Keyboard 200;
Comfort Optical Mouse 3000; Compact Optical Mouse 500; Wheel Mouse Optical; Wired Desktop 800;
Wireless Mobile Mouse 1000; Wireless Mobile Mouse 1850; Wireless Mobile Mouse 3000; Wireless Mouse 1000; Wired Desktop 200; Wireless; Desktop 800; Wireless Keyboard 800; Microsoft Compact Mouse 100; Microsoft Optical Mouse 100; kaikki muut Microsoftin kuulokkeet, paitsi Xbox 360:n langalliset ja langattomat kuulokelisätarvikkeet

Kolme (3) vuotta Microsoft Fingerprint Reader; Microsoft Presenter 3000; Microsoft Notebook Cooling Shuttle; Microsoft Notebook
Cooling Base; kaikki muut Microsoftin verkkokamerat paitsi Microsoft Xbox Live Vision -kamera; kaikki muut
Microsoftin näppäimistö- ja hiiripaketit, näppäimistöt ja hiiret
Viisi (5) vuotta IntelliMouse® Optical; Wireless IntelliMouse Explorer; IntelliMouse Explorer for Bluetooth; Wireless IntelliMouse Explorer ja Fingerprint Reader


Tämä Rajoitettu Takuu ei kata mitään Laitteistoon tai Ohjelmistoon liittyviä subjektiivisia tai esteettisiä näkökohtia eikä niille myönnetä minkäänlaisia takuita. Edellä kuvattu nimenomainen takuu on ainoa Asiakkaalle myönnetty nimenomainen takuu, ja se myönnetään kaikkien muiden mahdollisten nimenomaisten tai oletettujen takuiden ja ehtojen sijaan (lukuun ottamatta sellaisia olemassa olevia oletettuja takuita, joista ei voi sanoutua irti), mukaan lukien kaikissa muissa asiakirjoissa tai tuotepakkauksissa mahdollisesti esiintyvät takuut ja ehdot.

Mitkään Microsoftin, sen edustajien, konserniyhtiöiden, toimittajien tai työntekijöiden antamat (suulliset tai kirjalliset) tiedot tai ehdotukset eivät muodosta mitään takuita tai ehtoja eivätkä laajenna tämän Rajoitetun Takuun soveltamisalaa.


Zyxel

Maksuton puhelintuki
Kaikkien laitteiden käyttöönottotuki (3kk ajan ostopäivästä) ja huoltopyynnöt. (pvm/mpm)

(09) 4780 8411

Maksullinen puhelintuki
3 kuukauden käyttöönottojakson jälkeen puhelintuki on maksullista (0,95 € /min + pvm/mpm)

0600 1 5511

Voit ottaa tukeemme yhteyttä sähköpostilla tuki@zyxel.fi

Tukipalvelumme ovat auki arkisin klo 10:00-16:00

Ottaessasi yhteyttä tukeen, etsi valmiiksi seuraavat tiedot:
Laitteen malli (Model number) ja sarjanumero (esim. S13Y12005678)
Käyttämäsi Internet-palveluntarjoaja, liittymän tyyppi ja nopeus


WHIRLPOOL

Takuuaika 2-vuotta ostopäivästä.
Jos sinulla on kysyttävää tuotteistamme ennen ostoa tai oston jälkeen tai tarvitset jälleenmyyjiemme tai huoltoliikkeidemme yhteystietoja,
ota yhteyttä asiakaspalveluumme: (avoinna arkisin ma-pe klo 8:00-17:00): 09-61336 11